Translate

torsdag 3. desember 2015

Scrap Battle & Tournament.

I høst har jeg deltatt i Scrap Battle & Tournament.Deltok i to kategorier,kort og mixed media.Jeg har tidligere publisert på Facebook mine bidrag i de to første rundene,men kan ta en titt her også.

I runde 1 skulle vi la oss inspirere av fargene i logoen deres.I utgangspunktet liker jeg veldig godt fargeutfordringer mendenne var litt verre med.Skarp gul,rød,blå,hvitt og sort er fargene i logoen.


Bidrag nr 1 i kategorien KORT.Har quillet en minion og laget et shaker-kort.


Bidrag nr 1 i kategorien MIXED MEDIA.Her har jeglekt med spray og brukt modeling paste for å få struktur.

Jeg var heldig og gikk videre i begge kategoriene.Gikk videre på WO(walkover) i mixed media,så trengte ikke levere bidrag til runde 2.Temaet i runde 2 var MONOKROMATISK


Bidrag nr 2 i kategorien KORT.Jeg valgte å kjøre hvitt på hvitt for å unngå spørsmål om nyanser.Vil du vite mer om dette kortet så kan du lese om det her.

Jeg ble stemt videre også denne gangen.Neste utfordring var med temaet HØST.For meg betyr høst telys.Valget av hvilket type kort jeg ville lage var derfor enkelt.Det måtte ble et TELYS-KORT.



Bidrag 3 i kategorien KORT.

Jeg ønsket å framheve motivet på kortet og hadde derfor valgt mønsterark fra Prima som fikk en omgang med hjemmelaget spray for å få mer farge.Som du ser på bildet så er det så mye shimmer i sprayen at det glinser.Motivet er fra SLS Lines og du finner det her.Fargelagt med Copics.Har brukt diverse dies fra Spellbinders og Joy Crafts til blader og dies fra Tim Holtz for å få kongler og grener.







Bidrag nr 3 i kategorien MIXED MEDIA.

Jeg tenkte lenge på hva jeg skulle lage i denne kategorien.Telys og lamper er elementert for meg når høstmørket kommer snikende,så ville at bidraget mitt også her skulle gjenspeile meg.

Grunnformen til denne ble til på Førdetreffet i høst.Hele lykten er laget i mønsterark fra Prima.Har tatt utgangspunkt i en sekskant og jobbet ut i fra den.Ingen mal,bare prøving og feiling.Midtpartiet har fått litt effekt av stensil og 3D Gel som tørker transperent.I mine øyne skulle det representere regndråper,noe som er veldig typisk høst.

Hele lykten har fått seg noen omganger med spray,hjemmelaget type.Har blandet Primary Elements og Mica for å få fargene jeg ville ha.Grønn på toppen,gul i midten og rød i bunn.Bladene er også mønsterark fra Prima med noen omganger spray på.

Vinduene er kuttet ut med dies fra Spellbinders og rammen rundt dem er fra samme produsent.Vinduet er gelatinplater.Den ene siden er laget som en dør med magnetlås.

Soppene er fra Nille og jeg har delt noen i to for å få litt effekt.Hadde også noen grener med bær på ,men de husker jeg ikke hvor er fra.Trærne i midten er fra Marianne Design og også her har jeg brukt samme mønsterark fra Prima med spray.Hjorten er fra en Martha Stewart puncher.Har svertet alle kanter med Vintage Photo.

For å klare å få fram alle fargene i denne lykten endte jeg opp med å spørre en fotograf om hjelp.Jeg fikk det liksom ikke helt til.Tusen takk, Harald Dørum for hjelp til dette! Dere ser helt klart forskjell i fargene og kvaliteten på bildene.Jeg klarte bare ikke å få bildene skikkelig.Grunnen til at jeg tok med disse bildene nå er for å vise lykten fra alle sider.


DESSVERRE ble vi opplyst i dag at årets konkurranse er kansellert pga private grunner.Kjedelig,men fullt forståelig.Jeg har kost meg og blitt utfordret.Stiller nok opp igjen til neste år også.Kanskje vi blir konkurrenter da? Håpe mange fra Norge blir med.

Håper du fant noe inspirasjon i mine bidrag.

Klem fra meg :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar