Translate

tirsdag 5. september 2017

Mixed Media.

I dag begynner en ny utfordring hos Papirlosjen. Den er rett og slett kalt "Mixed Media" og du finner den her. Som vanlig kan en lage hva en vil så lenge det er scrapperelatert og innenfor temaet. Sponsor denne måneden er ScrapMart, en salgsside på FB med mange godbiter. Du finner den her. ScrapMart disker opp med både premie til vinner og vår favoritt,så her er det muligheter!

Mitt DT-bidrag er rett og slett en forside på en skrivebok. Har leitet etter en kokebok med inndelinger inni da min unge lovende ønsket seg favorittoppskriftene håndskrevet i bok. Det jeg fant var enten en skrivebok med hard perm uten inndelinger eller skrivebok med inndelinger med mykt plastikkomslag. Da måtte jeg lage noe selv da.




Jeg endte opp med en spiralblokk med myke permer. Jeg tok av permene for å lettere kunne dekorere dem. Kuttet til kartong og dekket den med tapet. Så fant jeg fram litt papp som jeg fikk fra den lokale butikken. Rev vekk litt av papiret her og der som dekket bølgepappen for å få fram litt effekt. Limte på kartongen. Jeg hadde tenkt å lime på plastikkbestikk i midten for virkelig illustrere at dette er en kokebok, men det ble ikke godkjent av mottaker. Kanskje jeg får lage en til meg selv? 

Stjerner er alltid godkjent hos de aller fleste. Jeg fant stjerner i bark og noen i tre som jeg har hatt i flere år. Limte alt på, malte over med sort gesso over det hele.

Etter et kurs i sommer har jeg omtrent bare ventet på å få teste ut noe jeg lærte der.Å lage mine egne vokser. Det gjorde jeg her. En ser ikke fargeforskjellene så godt,men det er tre forskjellige blåfarger og en svak sølvfage på stjernene. tok tykke glitterlimstreker i midten. Tok en hel evighet å vente på at den limen skulle tørke!

Når det omsider tørket må jeg si meg fornøyd med resultatet. Kjempegøy å få leke og grise litt. Mixed Media er kjempegøy. Lyst til å prøve selv?Bli med på utfordringen vår!

Klem fra meg

Utfordringer:

Scrap from your heart: utfordring-13-mixed-media. (Gratulerer med 1års dagen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar